Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Çan Meslek Yüksekokulu

Staj İşlemleri Duyuru

 

ÇAN MESLEK YÜKSEKOKULU

MESLEK YÜKSEKOKULU STAJ VE EĞİTİM UYGULAMA KURULU

TOPLANTI TUTANAĞIDIR

 

Çan Meslek Yüksekokulu Staj Komisyonu üyeleri ile,06.03.2024 tarihli yapılan çevrimiçi toplantıda, 2023-2024 Bahar yarıyılı staj uygulamaları görüşülmüş, alınan karar ve staj uygulama takvimi aşağıda belirtilmiştir.

 

Karar: Çan Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin STAJ iş ve işleyiş takviminin ekte sunulan şekliyle uygulanması kabul edilmiştir.

ÇAN MESLEK YÜKSEKOKULU

2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI STAJ TAKVİMİ

İşlem Sırası

STAJ İŞLEM ADI

EN GEÇ TARİH

 

1

Öğrencilerin STAJ BAŞVURU EVRAKLARI’nı staj danışmanına teslim etmesi

  1. Staj Yapacaklar için istenen evraklar
  1. Staj Başvuru ve Kabul Formu 1 adet ( İş Yeri tarafından istendiği taktirde 2 Adet düzenlenmeli ),
  2. Kimlik fotokopisi,
  3. İş Sağlığı ve Güvenliği Sertifikası fotokopisi veya İSG dersi aldı ise transkripti,
  4. SPAS Müstehaklık Sorgulama (Sağlık Provizyon Aktivasyon Sistemi) belgesi (SPAS yazılarak e-devletten alınabilir),

-----------------------------------------------------

  1. İş Sağlığı ve Güvenliği Sertifikası için istenen evrağın temin edilmesinde;

 

  • İş Sağlığı ve Güvenliği eğitimi alanlar ‘’Temel İş Sağlığı ve Güvenliği eğitimi katılım belgesi’’ nin fotokopisi veya
  • Öğreniminde İş Sağlığı ve Güvenliği dersini alıp en az DD ile geçenler Transkript çıktısı veya
  • Bahar döneminde halen İş Sağlığı ve Güvenliği dersini almakta olan öğrenciler vize sınavından 100 üzerinden 50 puan ve üzeri puan aldıklarını gösteren ubys den alınacak notu gösterir belge,

NOT: İş Sağlığı ve Güvenliği dersini alamayan veya dersten kalan öğrenciler için açıklama sayfanın en altında belirtilmiştir.

24.05.2024

 

2

Danışmanların staj başvuru evraklarını MYSEUK başkanına teslim etmesi

Staj Raporlarının Program Staj Danışmanları Tarafından MYSEUK Başkanına Teslim Edilmesi

31.05.2024

 

3

STAJ BAŞLAMA - BİTİŞ TARİHLERİ

 

İş Günü Sayısı

Başlama Tarihleri

Bitiş Tarihleri

 

 

30 iş günü(5 gün)

01 Temmuz 2024

12 Ağustos 2024

 

30 iş günü(6 gün)

01 Temmuz 2024

5 Ağustos 2024

 

30 iş günü(5 gün)

05 Ağustos 2024

16 Eylül 2024

 

30 iş günü(6 gün)

05 Ağustos 2024

9 Eylül 2024

4

STAJ DEFTERLERİNİN ve TESLİM EDİLMESİ

EN GEÇ TARİH

 

Mezun Durumdaki Öğrencilerin Staj Defterini Staj Danışmanına Teslim Etmeleri

27.09.2024

 

Staj Danışmanlarının Mezun Durumdaki Öğrencilerin Staj Defterini İmzaları Tamamlandıktan Sonra Öğrenci İşlerine Teslim Etmeleri

04.10.2024

 

Öğrenimine Devam Eden Öğrencilerin Staj Defterini Staj Danışmanına Teslim Etmeleri

11.10.2024

 

Yatay Geçiş Yapan Öğrencilerin Staj Defterini Staj Danışmanına Teslim Etmeleri

11.10.2024

 

5

Staj Danışmanlarının Staj ve Eğitim Uygulama Kurulu Onay Formlarını MYSEUK Başkanına Teslim Etmeleri

25.10.2024

 

AÇIKLAMALAR

  1. Öğrenci, Staj Başvuru ve Kabul Formu’nun (2 adet) ilgili kısmını doldurur ve “staj yapacağı kurum/işyeri ile irtibata geçerek” formlardaki kuruma ait bilgilerin (kaşeli-ıslak imzalı) tamamlanmasını sağlar. Staj Formlarını kimlik fotokopisi, iş sağlığı ve güvenliği sertifikası fotokopisi (İSG dersini alanlar traskriptini), genel sağlık sigortası durumu belgesi ile birlikte program staj danışmanına teslim eder.
  2. Staj Başvuru Formlarının staj danışmanı tarafından incelenerek imzalanması ve onay için MYSEUK Başkanına teslim edilmesidir.
  3. Stajın ilk iş günü, Pazartesi’den başlamak üzere seçilmeli ve resmi tatiller hariç tutulmalıdır.  Staj başvuru formuna, stajın 30 iş günü olarak yapılacağı tarih aralıkları girilmelidir. Söz konusu tarihler; Sosyal Güvenlik Kurumu’na bildirilmektedir.
  4. Staj Defterleri, ilgili programın kendi özelliklerine bağlı olarak staj danışmanının yönetiminde hazırlanacaktır.
  5. Staj danışmanlarının öğrenci staj defterlerini inceleyerek onay formlarını MYSEUK Başkanına teslim etmesidir.
  6. Staj başlama-bitiş, staj defteri son teslim tarihlerine dikkat edilmesi öğrencinin hak mahrumiyeti yaşamaması açısından önemlidir.

Öğrencilerimiz Staj Başvuru ve Kabul Formu’nu ÇAN MESLEK YÜKSEKOKULU İNTERNET sitesinden temin edebilirler.

Önemli Notlar:

  1. Öğrenci, staj başvuru evraklarının eksiksiz ve zamanında hazırlanmasından sorumludur.
  2. Öğrenciler staj başvuru evraklarını Çan Meslek Yüksekokulu’na üzerinde staj danışmanı adı belirtilen zarf içerisinde elden teslim etmesi gerekmektedir.
  3. Öğrencinin staja devam etmemesi durumunda; firma canmyocomu.edu.tr  e-posta adresine bilgi vermelidir. Ayrıca durumun öğrenci tarafından ilgili danışmana ve 0286-4167705 (Santral) 34007 veya 34008 dahili nolu telefona bildirilmesi zorunludur.
  4. Eğitim-Öğretim yılı olarak 2 yılını tamamlamış (tüm derslerini almış ve devamsızlıktan kalmamış) olan öğrenciler güz ve bahar dönemleri içerisinde de stajlarını yapabilirler. Ancak staj evraklarını ve sigorta giriş işlemlerini staj başlangıç tarihinden (en geç 10 gün) öncesine kadar yaptırması gerekmektedir.
  5. Evraklarda yapılacak olan herhangi bir tahribatta evraklar geçersiz sayılır. Evrak üzerinde yapılacak herhangi bir değişiklik olması durumunda düzeltilen bilginin üzerine değişikliği yapan yetkili kişi tarafından paraflanmasının (İmza-Kaşe) sağlanması gerekmektedir.
  6. Staj başlama-bitiş, staj defteri tarihlerine dikkat edilmesi öğrencinin hak mahrumiyeti yaşamaması açısından önemlidir.

 

2023-2024 Eğitim öğretim yılında staj dosyalarına, İş Sağlığı ve Güvenliği sertifikası yerine;

  • Güz döneminde İş Sağlığı ve Güvenliği dersinde DD ve üzeri not ile başarıyla tamamlayan öğrenciler UBYS' den alınan transkript  belgesini staj dosyalarına ekleyebilirler.
  • Bahar döneminde İş Sağlığı ve Güvenliği dersi alan öğrenciler derslere katılıp, vize sınavında en az 50 puan almış öğrenciler, UBYS' den vize not sonuç belgesini staj dosyalarına ekleyebilirler.
  • Henüz stajını tamamlamamış eski öğrencilerimiz, önceki yıllarda yapılan İş Sağlığı ve Güvenliği eğitimlerine katılanlar, eğitim katılım belgelerini staj dosyalarına ekleyebilirler.
  • İş sağlığı ve güvenliği dersinden FF, FD, DS ile kalan öğrenciler, Bahar döneminde İş sağlığı ve güvenliği dersi vize sınavında 50 puan altı alan öğrenciler ve İş sağlığı ve güvenliği dersini hiç almamış olan öğrenciler Öğr. Gör. Ediz Sait YÖRÜ (esyorucomu.edu.tr) ile iletişime geçerek İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili eğitim, ödev, sınav işlemlerini başarı ile tamamladıktan sonra eğitmen tarafından düzenlenen İş Sağlığı ve Güvenliği eğitimi katılım belgesini staj dosyalarına ekleyebilirler. 

STAJ DOSYASI:

PROGRAM BAZINDA STAJ DOSYA İÇERİĞİ AŞAĞIDA VERİLMİŞTİR. Tüm sayfaların çıktıları alınıp dosyaya yerleştirilecektir.

Ekler

269-staj-ayrilis-formu-ek-4.pdf
270-staj-basvuru-ve-kabul-formu-ek-1.pdf
271-staj-muafiyet-dilekcesi-ek-5.pdf
273-staj-is-akis-semasi-ogrenci.pdf
366-biyomedikal-cihaz-teknolojisi-staj-dosyasi.pdf
367-eeuid-staj-dosyasi.pdf
368-elektronik-teknolojisi-staj-dosyasoi.pdf
369-enerji-tesisleri-isletmeciligi-staj-dosyasi.pdf
370-lojistik-staj-dosyasi.pdf
371-maden-teknolojisi-staj-dosyasi.pdf
372-mimari-dekoratif-sanatlar-staj-dosyasi.pdf
373-mekatronik-staj-dosyasi.pdf
374-pazarlama-staj-doyasi.pdf
375-muhasebe-ve-vergi-uygulamalari-staj-dosyasi.pdf
470-staj-sozlesmesi.pdf
Alternatif Enerji Kaynakları Staj Dosyası.pdf
İş Sağlığı ve Güvenliği Programı Staj Dosyası (1).pdf
Pandemi-Sürecince-staj-odev-proje-basvuru-dilekce.docx
Sondaj Teknolojisi Staj Dosyası.pdf
STAJ DOSYASI TESLİM TUTANAĞI.pdf
STAJ VE EĞİTİM UYGULAMA KURUL RAPORU.pdf
staj-yapilan-is-yerlerine-odenecek-devlet-katkısı.docx
staj-yapilan-kurum-isletmenin-dikkatine.pdf