Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Çan Meslek Yüksekokulu

Sergi Küratörlüğünü Doç. Tuba BATU’nun gerçekleştireceği, Kadına Yönelik Şiddete Karşı Uluslararası Mücadele Günü Disiplinlerarası Karma Sergisi’nde Çan MYO Kolektifi Sergilenecektir

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Kadın ve Aile Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi (KAM) tarafından, 25 Kasım Kadına Yönelik Şiddete Karşı Uluslararası Mücadele Günü kapsamında düzenlenen "Polyksena & İphigenia" Disiplinlerarası Karma Sergisi 21 Kasım 2024 tarihinde Çanakkale Belediyesi Troia Sergi Salonu’nda sanatseverler ile buluşacak. Farklı şehirlerden 75 sanatçının eserlerinin yer aldığı serginin küratörlüğünü ÇOMÜ Çan Meslek Yüksekokulu El Sanatları Bölümü Öğretim Üyesi ve KAM Yönetim Kurulu Üyesi Doç. Tuba BATU üstleniyor. Sergide Bilgisayar Destekli Tasarım 1 dersi kapsamında Öğr. Elm. Yağmur METİN’in yönlendirmeleri ile öğrencilerin ortak bir çalışması olarak yapılan bir eser de Çan MYO Kolektifi adı altında sergilenecek. Sergi, 15 Aralık 2024 tarihine kadar ziyarete açık olacak.

Sergi Açılışı: 21 Kasım 2024 / 17:30

Yer: Çanakkale Belediyesi Troia Sergi Salonu

Ziyaret Tarihleri: 21 Kasım – 15 Aralık 2024

Sergi ile ilgili ayrıntılı bilgi için tıklayınız.

Sergi Konsepti: Homeros’un İlyada’sında 85 kadının adı geçer. Troya savaşı bir kadının, Helen’in, Troya prensi Paris tarafından kaçırılması sebebiyle ilan edilir. Akhaların kralı Agamemnon yelkenleri dolduracak rüzgâr gelmeyince kızını, Iphigenia’yı kurban eder ve Troya topraklarına yelken açarlar. Savaş boyunca Troya’nın kadınları acı çeker, ezilir, ağıt yakar ve savaşın sonunda yine bir kadının, Troya prensesi Polyksena’nın kurban edilmesiyle Troya’nın mağlubiyeti ilan edilir ve savaş sona erer. Savaşın başında ve sonunda kurban edilen bu kadınların hikayeleri, İlyada’da Akhaların ölümsüz sanılan komutanı Akhilleus ve Troya’nın şanlı prensi Hektor’un çarpışması kadar dile gelmez, kaybolur gider, önemsiz gibi görünür. Oysa Iphigenia ve Polyksena, dünden bugüne şiddete uğrayarak öldürülmüş tüm kadınların temsilidir. Binlerce yıl öncesinden bugüne hikayeleri ile sanatçıları çokça etkilemiş bu karakterler kadının cinsiyet rolü, şiddetin öznesi haline gelişi ve kurban edilmesi üzerinden sanat ile, kadına yönelik şiddetin geçmişten bugüne sürecinde bugün hangi noktaya geldiğimizin tespiti için çıkış noktamızdır.

Ekler

SERGI_AFIS.pdf